woensdag 31 mei 2017

Van internet en medicijnen

Rond het middaguur zijn we naar de stad gereden om nog eens bij OTE (de Griekse broer van KPN) langs te gaan. Leo heeft geprobeerd in te loggen met zijn emailadres, maar steeds weer kwam er een bericht dat het een invalid adres was. Telefoneren is een beetje lastig met onze Griekse kennis, dus gaan we er weer heen. Het was er best rustig, maar toch duurde het wel eventjes voor de Aardige Meneer van ruim 2 weken geleden ons hielp. Het probleem met het emailadres was is een minuutje verholpen. Maar toen wilden we natuurlijk nog graag even weten hoe het met de status van ons internet was. Of we ons belastingnummer even konden geven. Nee, dus, dat hebben we niet steeds bij ons. Gelukkig kon hij onze gegevens vinden aan de hand van het GSM nummer.
Zoeken, zoeken, de chef erbij, chef gaat telefoneren, geeft de uitkomst door aan AM en die kan ons dan het nieuws gaan brengen. Een vaste lijn en dus vast internet gaat het niet worden. Er zijn geen aansluitingen meer vrij in het gebied waar wij wonen. Dat is toch even schrikken. Maar AM geeft ons wel een andere optie. We krijgen (kopen, huren) een mobiele hotspot voor onszelf. We moeten alleen het modem, dat we al hadden, morgen terugbrengen en dan gaan we het hebben over het aantal Gb dat we denken nodig te hebben. Op zichzelf een goede oplossing, maar dan is er geen modem meer en Leo heeft een modem nodig om de rest van zijn devices (disk etc.) op een goede manier te laten werken. Het kostte even wat heen en weer gepraat om het AM uit te leggen, maar toen snapte hij het. We krijgen dan een ander, ouder model modem mee. We wachten het af, morgen zullen we het weten.

Via de huisarts in Nederland kreeg ik bepaalde medicijnen, 3 soorten. Eén van de 3 is eind van de week op. En dus ik ga naar de apotheek hier. Ze hebben het spul wel, maar het moet besteld worden. Ik laat mijn IKA kaart zien, maar daar heeft hij niets aan. Als ik later vraag of medicijnen worden vergoed door IKA, vertelt hij me dat ik dan eerst bij een arts langs moet en dat deze dan recepten zal uitschrijven. Met deze recepten kan ik dan naar de apotheek en krijg ik mijn medicijnen, die ik dan niet helemaal zelf hoef te betalen. Dus gaan we morgen voordat we naar Cosmote gaan eerst naar het medisch centrum in Kalipado om daar een Griekse arts te ontmoeten 😏.

Deze meneer kwamen we gistermiddag tegen in Katastari, ons buurstadje

Ons dorp, Chartata