donderdag 11 mei 2017

Citroenen enzo

We hebben onszelf een rustig dagje beloofd. En daar houden we ons aan. Lekker rustig aandoen vanochtend, daarna een uitgebreid laat ontbijt. Dan pakken we toch weer een doos uit, de enige vandaag. Om een uur of 1 gaan we richting het strand, we zwemmen even, sudderen lekker in de zon en dan wandelen we weer naar ons huisje. Want heel langzamerhand wordt het echt 'ons' huisje.
Deze week heb ik al heel veel citroenen verzameld die van de boom zijn gevallen in onze tuin, die zit echt nog knotsvol. Nu heb ik mijn citruspers weer in een kastje staan en daarom ga ik al die citroenen maar eens verwerken. Ik heb een heerlijk recept gevonden om Limoncello te maken, maar ik heb nog geen weckpotten gekocht. Dus dat moet even wachten. Ik kan wel citroenlimonade gaan maken. Het wordt een heus suikerbommetje. Ik heb bijna een liter citroensap en daar gaat ruim 500 gram suiker bij. Verwarmen tot de suiker is opgelost en dan is het al klaar, laten afkoelen en in een fles gieten. En het is echt heel erg lekker. Maar dus geen drankje om de hele dag te drinken, anders zijn we zo tonnetje rond.
We zijn hier inmiddels 2 weken en al die tijd hebben we prachtig zonnig weer gehad, wel eens een paar wolken, maar altijd de zon erbij. Waarschijnlijk zullen we in juli en augustus wel anders piepen, maar nu is het vooral genieten van dit heerlijke weer.

                                            Heel in de verte de veel hogere bergen van de Peloponnesos