donderdag 1 juni 2017

Toegang tot het internet

Eerst vanochtend bij mevrouw de dokter geweest. Er waren maar 2 mensen voor me, dus dat viel mee. Bij de dokter binnen, een aardige vrouw trouwens, moest er van alles uitgezocht worden, want de namen van de medicijnen die ik gebruik zijn hier niet onder die naam verkrijgbaar. Na ruim 20 minuten heb ik een recept voor nu én recepten voor de volgende 2 x. En in de winter moet ik maar eens komen voor een bloedonderzoek.

Het is gelukt! Na een kwartier te hebben gewacht, was A(ardige) M(eneer) er weer voor ons. En dan denk je, nou dan kopen we die mobile hotspot en een ander modem en dan kunnen we naar huis. Nee, zo werkt dat niet hier. Het belastingnummer moest gecheckt worden, paspoort ook, heel veel papieren printen, kopietjes maken en ga zo maar door. Ze leren je daar het snelle leven gewoon af 😉. Na ruim een uur bezig te zijn geweest, liepen we naar buiten met ons Cosmote tasje met daarin de mobiele hotspot en het andere modem.

Dan langs de apotheek in Alikanas, waar de apotheker me duidelijk maakt dat ik echt met de herhaalrecepten moet komen tussen de data die op het recept staan vermeld. Dus dat moet in de agenda. En ik ben weg met medicijnen. Weer een stapje.

En dan naar huis, waar we eerst nog even bezig zijn met het huurcontract. De belasting en de politie (yellow card) willen het huurcontract toch in het Grieks zien. Dat hebben we toen meteen geschreven aan Ioanna. Zij is daar toen weer mee bezig geweest en na wat over en weer mailen is het nu helemaal klaar. We kregen het mailtje met als bijlage het Griekse huurcontract. Dit hebben we 3 x uitgeprint en ondertekend. Toen moest Leo als de gesmeerde bliksem naar het postkantoor, want dat gaat om 14:30 uur dicht. Hij was er precies op tijd, een mevrouw zou net gaan afsluiten, maar de brief kon nog mee.

En daarna is hij aan de gang gegaan met de hotspot. Het duurde even, maar om een uur of 5 hadden we eindelijk INTERNET.
Nu moet hij alleen nog gaan bekijken hoe hij de andere devices eraan koppelt. Hopelijk lukt ook dat.