dinsdag 13 juni 2017

Onze lieve vrienden komen

Het zat al een hele tijd in de planning, maar nu komt het er dan echt van. Petra en Ben onze lieve en goede vrienden komen hier 2 weken vakantie houden. We hebben het de laatste maanden vaak tegen elkaar gezegd: "bij echte vriendschap maakt het niet uit hoe ver je bij elkaar weg bent, want echte vriendschap zit in onze harten". Maar eerlijk is eerlijk, het is toch geweldig dat we ze weer zien. Zij logeren als alle andere jaren in een huisje bij Archontiko, dan hebben ze toch nog een beetje privacy😃. Maar de dagen brengen we heerlijk samen door. Relaxend bij het zwembad, heerlijk wandelend over het eiland, met lekker eten en drinken. We gaan het absoluut heerlijk hebben de komende 2 weken.

We gaan ze natuurlijk ophalen van het vliegveld, maar ons autootje is te klein om 4 volwassenen en koffers mee te kunnen nemen. Dus wij zullen lopend naar het vliegveld gaan en dan nemen we een taxi terug naar Chartata. Ze komen pas tegen half 10 's avonds aan en dus hoeven wij ook pas 's middags weg. We doen 's morgens eerst boodschappen, ook voor Peet en Ben, want ze willen vast de volgende ochtend ontbijten. Als alles is gebeurd trekken we de wandelschoenen aan en vertrekken om kwart over 2 in de middag. Natuurlijk is het om deze tijd lekker warm, dus we hebben wel weer een paar flessen drinken bij ons. Nu is het wel altijd water met citroen, lekkers fris. Vlak bij het vliegveld komen we langs een vuilstort en het valt ons op dat een hele pakketen staan met gebruikte en geplette petflessen en ook met geplette blikjes. Ze zijn er dus wel echt mee bezig na het grote afvalprobleem van de afgelopen maanden. En dat is goed om te zien.
Om 19 uur zijn we bij het vliegveld, want we wilden ruim de tijd hebben, het kan tenslotte gebeuren dat we om moeten lopen of zo. Nu hebben we dus tijd om even wat te drinken, te lezen en dan is het toch snel 21 uur en dan zien we op de monitor dat het vliegtuig al is geland en ja hoor, na nog even wachten komen ze door de gate. Eindelijk. Na een paar tranen en brokken te hebben weg geslikt, zijn we hartstikke blij elkaar weer te zien. We nemen een taxi naar Archontiko, daar worden de koffers even neergeplant en dan lopen we naar ons huisje om heerlijk weer bij te praten en iets te drinken.

Een eucalyptus, stoere en brede stam, maar vooral hoog.

Geplette blikjes en petflessen

In een prachtig oranje hemel zien we de antennes die ons roepen