zondag 30 juli 2017

Veel muziek, vrienden en gezelligheid

Gistermiddag hoorden we dat er wijnfeest zou zijn in Kalipado, of we daar ook heen zouden gaan, het zou rond 21 uur beginnen. Wij wisten dat nog niet, maar we hadden een skype afspraak staan met onze lieve vrienden in Nederland en die wilden we ook niet missen. Dus vlug een berichtje gestuurd of ze misschien eerder online konden zijn. En dat lukte. We hebben heel gezellig een half uurtje zitten bijkletsen en zijn weer helemaal op de hoogte van alle dagelijkse dingen en nieuwtjes. Volgende keer doen we het toch op een later tijdstip, want de internetsnelweg had wat last van filevorming, dus het gesprek haperde regelmatig.

Het was tegen half 10 toen we op weg gingen naar het plein van de lagere school in Kalipado. Eerst was het nog niet echt druk, dus konden we even rustig rondlopen. We hebben een souvlaki gehaald, een flesje water en een wijntje en hebben toen een plaatsje gezocht tussen de vele Grieken. Het bleek een wijnfeest te zijn met de wijn van het grote wijnhuis in Kalipado, Callinico, bij ons heel goed bekend. Dus de wijn bleek ook heerlijk, jammer voor Leo dat hij de BOB was, bij hem bleef het dus bij een paar slokjes en water. We hebben met veel mensen gepraat en op een bepaald moment vroegen mensen of de plaatsen bij ons aan de tafel al bezet waren, nee dus. Ze kwamen er dus gezellig bij zitten. Er zat een meisje van een jaar of 9 naast me en ik probeerde een gesprekje met haar aan te knopen. Bij die leeftijd stappen ze in ieder geval niet meteen over naar Engels, omdat ze horen dat je buitenlander bent. Ze verstond me in ieder geval en vertelde dat ze Anna heette en nog wat andere dingetjes. Ik vertelde haar dat ik Marlies heette en na even praten dat ik uit Nederland kwam. Toen zei ze: Hij (wijzend op het jongetje naast haar) komt ook uit Nederland. Toen ik aan hem vroeg in het Nederlands: kom jij uit Nederland? keek hij me stomverbaasd aan, dat had hij niet verwacht in deze Griekse omgeving. Vader sprak ook een beetje Nederlands, hij was getrouwd geweest met een Nederlandse en nu was zijn zoontje voor de vakantie bij hem en zijn Griekse vriendin. Even later zagen we ook I&A langskomen met ouders, én zus en een aantal neefjes, maar ook een andere hele familie vanuit ons straatje in Chartata was er. Er was Griekse muziek, de (schoon)vader van I&A bleek in de muziekgroep te zingen én gitaar te spelen, en er werd gedanst. Het was echt een ontzettend gezellige avond. Dank jullie wel I&A voor de geweldige tip.

Van Wijnhuis Callinico

Met zang en dans

en dans

Mijn Nederlandse vriendje vond de koek op een stok met veel chocola erg lekker

en zij had alle aandacht voor de lichtjes in haar kadootje

Geen opmerkingen: