zaterdag 1 juli 2017

Heet, erg heet en bestellingen doen op Griekse websites

Zuid-oost Europa heeft te maken met hoge temperaturen. Dus ook Griekenland. Op het vaste land zijn er temperaturen gemeten van  45-46 graden, en ook van mensen hier op het eiland zien we foto's van thermometers die boven de 40 graden uitkomen. Bij ons is het gelukkig máár 37 graden in de schaduw, er is denk ik bij ons wat meer wind.
De, dinsdag bestelde, IKEA-spullen zijn vandaag aangekomen bij de vervoerder in Zakynthos. Leo is ze gaan halen, het paste allemaal maar net in ons autootje, maar we hebben het thuis. En dan kom ik tot de ontdekking dat ik een een onderdeel mis. Lekker stom, ik heb het zelf verkeerd gedaan. Dus ga ik maar weer naar mijn laptop om de fout goed te maken.


Het gaat nu al beter dan dinsdag, met een beetje oefenen en gebruik van Google-translate, lukt het helemaal. Leuk om je naam in te tikken en het dan te zien verschijnen in de Griekse letters.
Ook hebben we gisteren een nieuwe gps besteld omdat we de oude maar met heel veel moeite aan en uit krijgen. Hij vertoont, na vele jaren intensief gebruik, tekenen van slijtage. Wij vinden het zeker de moeite waard om een nieuwe te kopen. 

Geen opmerkingen: