donderdag 6 juli 2017

Ontmoeting met Belgische vrienden

Maar even een stukje schrijven, zodat iedereen weer op de hoogte is van ons leven hier op Zakynthos.

De vakkenkast in de huiskamer/keuken zit inmiddels in elkaar en hij maakt onze kamer compleet. We zijn er blij mee.

Na de misser die ik had gemaakt met de bestelling bij IKEA, ben ik ook nog met andere zaken de mist ingegaan. Het laatst bestelde kastje is inmiddels wel in huis. Maar toen merkte ik dat ik geen koppelstukjes had besteld om de kasten goed op elkaar te zetten en te houden. Ook bleek ik een plint voor onder de kast te hebben besteld, maar wel de verkeerde maat. Dus ook deze twee dingen alsnog besteld, ze zullen er vast weer snel zijn, want dat valt wel op, er wordt snel en goed geleverd. Wij bestellen de zaken bij bijv. IKEA, dan kiezen wij ervoor om het met een vervoerder mee te geven, en dan hebben we na een paar dagen al bericht dat we het kunnen ophalen.

De bestelde gps is ook aangekomen vanuit Kreta. Maar jammer genoeg is het niet de gps die we verwachten. We hadden de Garmin Etrex 25 touch besteld (dachten we), maar het bleek de Garmin Etrex 25 te zijn, dus zonder touch, en dat bleek een heel ander apparaat. Die is dus alweer retour naar de afzender, nou maar hopen dat het ook goed gaat met het retourneren van de centjes.

Ik heb al eerder verteld dat we veel citroenen hebben van onze citroenboom en gistermiddag hebben we daar een zak van naar Liliane en Marc gebracht. Zij komen uit Belgiƫ, maar wonen een half jaar op Zakynthos wonen en dan weer een half jaar in Belgiƫ. Zij hebben, toen we net begonnen met onze blog, daar eens op gereageerd en inmiddels zijn we FaceBook-vrienden geworden. Liliane schreef op FB dat hun fruitbomen het niet zo goed deden en op mijn vraag of we citroenen konden brengen reageerde zij enthousiast. We zijn dus gistermiddag bij hen geweest en het werd een gezellige middag/avond. We hebben heel leuk zitten praten en Marc heeft me bijgepraat over de planten uit hun tuin, die hij overal vandaan heeft. Gevolg is dat we naar huis gingen met stekjes van de citroengeranium en de parapluplant. Ik ga er zeker mee aan de gang, zo leuk om te weten en te proberen om planten te stekken.

En daarom gingen we vanavond een stukje lopen, gewapend met snoeischaar en tasje. En terug gekomen met een aantal stekken die inmiddels in water staan om te gaan wortelen.

Variaties op een thema, als onkruid staan ze hier in onze tuin en langs de weg:
Nachtschone, Mirabilis Jalapa 

Ook al onkruid, maar tegen een witten muur, heel mooi

Geen opmerkingen: