maandag 8 oktober 2018

Over een satelliet-schotel en telefoons - vervolg

We zullen maar zeggen dat als het van een leien dakje gaat, het niet goed is 😁.

Leo wilde vorige week het kastje voor de tv gaan bestellen, maar stuitte op een paar onduidelijkheden in de website. Dus wordt er een mailtje geschreven en gevraagd hoe dat gedaan moet worden. De meneer aan de andere kant mailt dat wat Leo wil bestellen helemaal niet kan, een module waarmee je één programma kunt kijken én één kunt opnemen óf twee programma's kunt opnemen. De man geeft aan dat even bellen misschien handiger is. Dat gaat Leo doen, althans dat wíl Leo doen. Nu blijkt dat
we helemaal nog niet naar buitenland kúnnen bellen. Dus wordt er verder gemaild. Als Leo het toch wil dan moet hij geen Joyne module hebben maar een van Canal Digitaal, want die hebben er een oplossing voor met een smartcard. Ok, maar dan moeten we toch eerst Spiros, de satelliet-man, weer aan zijn jasje trekken. Want Canal Digitaal werkt met een andere satelliet en dus moet de schotel iets gedraaid worden. Deze Spiros is een man van zijn woord. Leo belt hem en meteen zegt Spiros dat hij misschien die middag nog tijd heeft. En jawel een uurtje later staat de schotel in de goede stand en is Spiros weer weg. De volgende dag wordt de bestelling gedaan voor kastje en module voor de tv.


Maar we moeten natuurlijk ook nog uitzoeken hoe dat zit met het bellen naar buitenland. Wij dus weer naar de stad, naar Vodafone. We worden bijna meteen geholpen en een nieuwe "aardige meneer" vertelt dat we die middag zullen worden gebeld om zeker te weten dat het nummer e.d. klopt ???? Wat kun je meer zeggen dan OK? Wij wachten het telefoontje af. En dan belt een mevrouw van Vodafone. Ze stelt een paar vragen en Leo vraagt of we nu dan naar buitenland kunnen bellen. Nee, dan moeten we eerst de 1e rekening hebben betaald. Is die rekening al onderweg? Ja, al 2 weken. Die hebben we dus niet gehad. Wat een gedoe. De volgende ochtend gaan we weer naar Vodafone. De aardige meneer vraagt meteen of we dus niet zijn gebeld. We vertellen het verhaal. Zij wisten dat niet, maar ze hebben een oplossing. Zij printen nu die rekening voor ons uit en we betalen hem. Dan wordt die (zaterdag)middag nog of uiterlijk maandag het blok van de nummers gehaald. Terwijl we wachten tot het is geregeld komt één van de medewerkers met een zak koekjes naar ons toe. Of we daar zin in hebben. Dat is toch weer een heel ander aspect van klantenbinding. Koekjes waren lekker. Vandaag, maandag, het blok is van Leo's telefoon af, maar nog niet van de mijne. We wachten nog even af tot morgen en anders staan we zo weer bij Vodafone. Wat wordt je van dit soort gezeur moe 😞


Geen opmerkingen: