dinsdag 2 oktober 2018

Over een satelliet-schotel en telefoons

Al een tijdje zijn we aan het denken over het kunnen ontvangen van Nederlandstalige tv-zenders. Niet dat we de televisie al erg missen maar we willen wel als we zin hebben om tv te kijken dat we dat ook kunnen doen. Nu zien we wel eens iets maar dat gaat over het internet en dat gaat, zeker in het hoogseizoen, niet altijd even vlot. En er zijn programma's die we hier gewoon niet mogen bekijken. Dus is Leo daarover gaan nadenken en informatie verzamelen. Hij kwam voor de aanbieder en leverancier van het "kastje" uit bij Joyne. Dus daar gaan we het één en ander bestellen. Maar de satelliet schotel moeten we hier al eerder zien te krijgen. Leo mailt een leverancier in de stad. Geen reactie. Dus eens even rondvragen bij vrienden in de buurt of zij iemand kennen. Pavlos kent iemand hier uit het dorp. Altijd leuk om de plaatselijke man te vragen, dus er wordt met hem overlegd. Hij zal midden in die week komen. Een week later sturen we nog maar eens een berichtje en nog één, maar nee hoor, geen reactie. Dan nog even checken bij het eerste adres, deze reageert inmiddels wel en we gaan langs bij het bedrijf in de stad. Hij legt het uit en zegt dat het allemaal geen problemen zal geven. Maar Leo wil graag zekerheid voor we iets in Nederland bestellen. Voor de satellietschotel die wij moeten hebben, moet de antenne gericht worden op het zuiden, en daar staat toevallig wel het huis van onze buurman, 3 etages hoog. Nee, geen probleem, hij komt het uitmeten bij ons thuis, dan weten we het echt zeker. Hij gaat de volgende ochtend tussen 9 en 10 uur komen ..... En ja hoor, de volgende dag staat hij voor 9 uur bij ons voor de deur en om 10 uur staat de schotel op het dak. Eitje dus. Nu de rest nog bestellen en vanuit Nederland meenemen als we daar in oktober zijn.

Verder zijn we van telefoonprovider gewisseld, en we konden onze nummers meenemen. We hebben Cosmote ingeruild voor Vodafone. Op zich ging het redelijk makkelijk voor de twee nummers van onze telefoons, maar we hadden ook een sim-kaartje voor onze hotspot. Dat is al opgezegd, maar toch moeten we eerst nog door klantenservice van Cosmote worden gebeld om dit te bevestigen. Ze gaan ons echt bellen, maar dat duurt nu al een tijdje. Want er wordt natuurlijk gebeld als we net in de auto zitten en de telefoon in een zak zit, voordat je die gepakt hebt, hebben zij opgehangen. Of als we aan het zwemmen zijn, want ook dan hebben we geen telefoon bij ons😁. Maar ja, het zal op een bepaald moment wel geregeld worden. We blijven positief.

Geen opmerkingen: