woensdag 6 december 2017

Mooie winterdagen

Het zijn mooie winterdagen nu hier op Zakynthos. Vorige week heeft het flink geregend en vanaf vrijdagavond is dat opnieuw de verwachting voor een paar dagen. Maar nu is het heerlijk. Vanmorgen ben ik is de tuin bezig geweest, de Bougainvillae op het terras bloeit nog steeds en doet het heel goed en in de tuin van onze linkerbuurman staat een grote Oregano-struik die in bloei staat. Het mooie van die struik is dat hij voor een heel groot deel in onze tuin hangt. Leo probeert ondertussen een hardnekkig IT-probleem op te lossen. Maar straks gaan we toch weer even lekker een stukje lopen.

Gisteren ben ik naar de kapper geweest. Dat zijn van die dingen die wel moeten, zeker met mijn korte koppie. En dan is het zoeken naar de kapper die in de smaak valt. De twee kappers die in Katastari werkten, zijn beide niet meer daar, al hangen de uithangborden nog wel. De 1e keer dat ik hier naar de kapper ging was in Ag.Kirikos, en dat is zeker 20 minuten rijden. Toen ontdekte ik een kapster wat dichter bij huis, maar daar was ik, na er een paar keer te zijn geweest, niet helemaal tevreden over. Vorige week was ik even bij buurvrouw Olga en zij vertelde dat onze overbuurvrouw kapster is. Dat is dan een leuke verassing. Ik wist niet beter dan dat zij zomers in een koffiebar werkte en verder niet. Dus heb ik haar gevraagd of ze mij wilde knippen. Ja, natuurlijk. Eerst uitgebreid bij een kop thee zitten kletsen (wel in het Engels), dus nu weet ik iets meer van haar en zij meer van mij (ons). En toen heeft ze me geknipt en ik ben helemaal tevreden. Zo zie je maar, waarom ver gezocht als het dichtbij kan, maar ja, dan moet je het wel weten 😀

Voor morgen staat er een langere wandeling op het programma, we gaan dan naar Keri en lopen een deel van een route die we al eerder hebben gelopen, maar ook een nieuw stuk.

De Bougainvillae vandaag

Oregano in bloei

Geen opmerkingen: