zaterdag 12 augustus 2017

Vervolg brand bij Katastari

Toen we vanochtend wakker werden, waren er al weer blusvliegtuigen aan het vliegen, ook de helikopter was er weer. Maar rond 8 uur was het rustig. Wij liepen naar het strand om een stukje te gaan zwemmen. Toen pas konden we goed zien welke schade de brand heeft aangericht. De hele helling boven het dorpje Pigadakia is kaal, op één stuk is het ook over de bovenweg (de weg langs de bergrug die wij ook vaak lopen, met een prachtig uitzicht over het eiland) gegaan en daar is ook goed een zwarte plek te zien. De foto maakt het misschien iets duidelijker. Als we na het zwemmen weer op huis aan willen lopen, komt de blushelikopter er wéér aan en tankt weer water. Op de helling is niets te zien, maar er zullen toch nog hete stukken zijn, waar dan toch nog water nodig is.

Onder de oranje pijlen heeft de brand gewoed, bij de groene pijl staat ons huisje

Gistermiddag zat ik op ons terras te kijken naar de blusvliegtuigen en opeen zag ik een zwart beest langs vliegen en bij de Bougainville blijven hangen. Ik wilde proberen om met de camera erachter te komen wat het was voor een vliegbeest. Bij het bekijken van de foto's zag ik inderdaad een vliegbeest, is het een kolibrie-vlinder? Ik heb die vlinder al eens eerder gezien en hij lijkt er wel op.

Zoek de vlinder


Geen opmerkingen: