woensdag 9 augustus 2017

Gedeeltelijk maansverduistering

De volle maan van augustus (de laatste van de zomer) is in Griekenland sinds enkele jaren een bijzonder moment. Veel archeologische sites en musea zijn dan tot middernacht geopend, de toegang is gratis. En deze keer valt er ook nog een maansverduistering te zien. Het was voor ons tussen de wolken doorkijken maar heel even hebben we toch iets van die verduisting kunnen zien.



Het is nog steeds heel warm, iedere middag stijgt het kwik tot iets boven de 40 graden. Het is de 3e hittegolf deze zomer en ook de bewoners vinden het heel erg warm. wij houden ons dus maar rustig. 's Morgens zitten we binnen, daar is de airco aan en zijn we in huis bezig met van alles en nog wat. Buiten kan dan echt niet omdat er dan nog geen schaduw is voor ons huisje (achter is het nog veel heter). Om een uur of 1 verhuizen we naar de schaduw voor ons huisje. We lezen dan en ik haak veel. Ik had niet gedacht dat ik daar de rust voor zou hebben om alleen maar te zitten haken, zo nu en dan even naar de zee kijken, een frappé maken of een watertje inschenken, het is allemaal heel heel rustig. Inmiddels is het 4e schildpadje af en ben ik bijna door mijn haakkatoen heen. Ioanna gaat haar schoonzus vragen naar adresjes waar ik dat zou kunnen kopen.




Geen opmerkingen: