woensdag 19 april 2017

Zorgverzekeringen

Op het moment dat je je uitschrijft (dat hebben we dus al gedaan, omdat we dat bewijs nodig hadden voor allerlei zaken) stopt ook gelijk je Nederlandse ziektenkostenverzekering. Dit wisten we, dus ben ik al eerder het vervolg gaan regelen bij het CAK, De IKA-verzekering in Griekenland en de EHIC (European Health Insurance Card), met de laatste zijn we verzekerd in Nederland en in de andere buitenlanden (behalve Griekenland). Nu wil het geval dat ik vorige week heel onverwacht even naar het ziekenhuis moest. En nu moet ik ook deze en volgende week op het spreekuur komen. En dus geen verzekering in Nederland meer. Dit heb ik uitgelegd bij het CAK, want de EHIC zou nu moeten gelden, maar ik heb die kaart nog niet. Het CAK heeft mijn administratie gefaxt naar de zorgadministratie van het ziekenhuis en dus kwam dat in ieder geval in orde.

Donderdag nog een keer gebeld met het CAK over de EHIC van mij en Leo. Eerst vertelde zij dat de EHIC van Leo pas kan worden aangevraagd als de Griekse zorgverzekeraar Leo heeft geaccepteerd als verzekerde. Toen vertelde zij dat ik niet hoefde te verwachten dat mijn EHIC-pas nog voor ons vertrek in onze brievenbus zou vallen. Op de site van het CAK staat 5 - 7 werkdagen, maar deze mevrouw had het over zeker 3 weken. Weer een uitdaging dus, we zouden een afspraak maken over het doorsturen van post met onze buurvrouw Leny. Maar dat bleek niet noidig, want mijn EHIC lag op maandagochtend in onze bus. De les is dus: luister niet altijd naar wat ze je vertellen, het kan heel anders gaan en dat is ons dus bij het CAK al drie keer overkomen.

Ook hebben we weer kijkers gehad voor onze flat, een echtpaar waarvan de mevrouw helemaal buiten adem en benauwd de flat inkwam. Zij vonden alles mooi en alles kon blijven zoals het nu was. Maar 's middags belde de dochter dat erover was gepraat en dat het echtpaar zich toch zou inschrijven op een aanleunwoning. Dus weer pech. Vanochtend heb ik de woningbouwvereniging nog een keer gebeld of er nog meer mensen op hun lijstje stonden. Ja, er was nog een echtpaar, maar deze mensen hebben niet gebeld om een afspraak met ons te maken. Dus pech, nog geen nieuwe huurders.