woensdag 31 januari 2018

Kalithea en de Black Cave

Na het 3 weken uitgesteld te hebben moet ik vandaag echt langs een arts om nieuwe recepten voor mijn medicijnen te halen. Ik heb de vorige keer 6 recepten meegekregen, voor een half jaar en hoop dat ik dat weer krijg. We gaan lopend naar het medisch centrum in Kalithea, dat is 4 kilometer. We hebben thuis al afgesproken dat we daarna eens gaan kijken of we naar de Black Cave kunnen komen en langs de bergrug naar huis lopen. Op de weg naar Kalithea zien ik eindelijk een veldje met heel veel narcisjes. Ik had al begrepen dat je die hier veel kon vinden in januari, maar dit veldje is tot nu toe het enige dat ik heb gezien. Heel veel andere bloempjes zien we nu wel en ook staan er veel bomen mooi te zijn met bloesem.

Er zijn geen wachtenden bij de arts, er is wel iemand binnen, maar 20 minuten later zijn we weer buiten met recepten voor de komende 6 maanden.

We lopen langs mooie paadjes tegen de bergrug op en komen eerst de vervallen ruïne van een kerk tegen, waar we al vaker zijn geweest. Na een flink eind klimmen zien we in de bocht van de weg het hutje waar het toegangspad van de grot is. Zomers kun je hier vast een drankje of water kopen voor de klim naar boven. Het eerste stukje gaat best, maar al snel wordt het heel erg steil. Gelukkig heeft iemand gaten geboord en daar betonijzer in geslagen en daar touwen aan vast gemaakt. En dat helpt goed bij het klauteren. Na een tijdje staan we voor de grot. En het is gewoon een grot, niets anders dan dat, maar wel één met een grandioos uitzicht over deze kant van het eiland.
Dan moeten we ook weer terug en ook daarmee helpen de palen en touwen prima. Je moet er niet aan denken dat het misschien in de zomer wat drukker is en je anderen tegenkomt. Je kunt elkaar nauwelijks passeren. Ik ben in ieder geval blij dat we heelhuids beneden zijn. Daarna lopen we verder de bergrug op en lopen langs het hoge bergpad terug naar huis, met steeds dat mooie uitzicht.


Narcisjes

Het, door de aardbeving van 1954, verwoeste kerkje in Kalithea

Toegang naar de grot
Black Cave

Uitzicht vanuit de 'huiskamer'

en vanuit de 'slaapkamer'


veel bloeiend spul



Amandelboom

Crocosmia 

Geen opmerkingen: