donderdag 5 oktober 2017

Stekjes en zaden

Gistermiddag zijn we bij onze Belgische vrienden Marc en Liliane geweest. Ten eerste om afscheid van hen te nemen, zij gaan over 2 weken terug naar België, volgend jaar zullen we ze dan weer hier ontmoeten. Marc vertelde de vorige keer al dat hij vlak voor hun vertrek een aantal planten flink zou moeten terugsnoeien en ik heb toen gezegd dat ik me aanbevolen houd voor de afgeknipte stukken, de stekken. Nou en die stekken hebben we mee naar ons huisje genomen en vandaag heb ik alles verdeeld over potjes met water en potten met aarde erin. Ik heb er zoveel dat we kunnen gaan uitproberen wat het beste werkt. We hebben veel stekken van vetplanten met dikke bladeren, van de citroengeranium en nog een paar zakjes met zaden. Ook kregen we nog een aantal potten met Yuca's mee. We zijn er heel blij mee en nu maar kijken of het gaat werken. De meeste van de stekken van begin van de zomer hebben het niet gehaald, het was gewoon te heet en we hebben niet echt beschutte plekjes óf je moet met de potten heen en weer gaan slepen, maar ook dat is niet goed. Laten we hopen dat deze lichting het wel gaat doen. En dan komen er straks ook nog de plantjes bij, die uit de zaden zullen gaan groeien die zoon Marc ons heeft meegegeven. We zijn benieuwd en we zullen ze vertroetelen. 

Geen opmerkingen: