woensdag 26 september 2018

Wandeling door een kloof

Gisteravond hebben we nog 3 km gedaan omdat we natuurlijk wel wilden eten en daarvoor moesten we wel naar Sami toe, want vooral aan de haven vind je de restaurantjes. We hadden er niet aan gedacht om een trui of vest mee te nemen en toen we eenmaal zaten voelden we het temperatuurverschil heel duidelijk. We hadden het echt een beetje koud (met 21 graden😊) maar het waaide dan ook flink. We hebben een lekker maaltje gegeten, Leo had Kokkinisto (rundvlees) en ik had een Kefalonische Pie (met rijst en rund- en varkensvlees). Het was erg lekker, maar toch hebben we dit keer maar geen toetje besteld. We zijn weer naar het hotel gelopen en hebben daar een kop koffie gedronken en een glaasje Ouzo.

Vandaag is het een stuk koeler dan gisteren overdag en er waait een stevige wind, er zijn wat wolken en dus is het heerlijk wandelweer. We gaan een kloofwandeling doen. Ik heb de route voor gps op het internet gevonden en hij zou rond de 16 km lang zijn. Dat zal wel gaan, ook al hebben we gisteren natuurlijk ook al gewandeld. We lopen eerst naar het startpunt van de officiële route, dat is 2-3 km verderop. Dan gaan we links en we lopen meteen weer op zo'n leuk smal paadje. Het pad loopt langs een rivierbedding waar vast in de winter en lente veel water door komt, maar nu staat het droog. Aan de andere kant rijzen rotsen hoog op. We zien ook rode markeerpunten en pijlen en die lijken dezelfde route aan te geven. Het is, net als gisteren, echt hiken. Vlak langs rotsen op heel smalle stukje, flinke stappen omhoog of omlaag, maar dat vinden we allebei wel leuk. Als we 8 km onderweg zijn, zijn we opeens de rode aanwijzers kwijt en we kunnen ze ook niet meer vinden. Maar goed, we hebben de route in de gps nog. We volgen nauwkeurig de track, maar het wordt steeds lastiger op het pad te vinden. Op een bepaald moment kunnen we nergens meer heen, of we moeten echt gaan klauteren en daar voelen we dan weer niet zoveel voor. We besluiten terug te lopen naar een punt waarbij we vlak bij een echte weg kwamen en dan ook die weg te nemen en te besluiten of we verder gaan en proberen de route weer op te pakken óf terug gaan over die weg. Als we bij de weg zijn geeft de gps aan dat we 10 km hebben gedaan. Als we verder gaan moeten we nog 11 km. Op dat moment zijn we nog niet heel erg moe, maar de route verder belooft nog veel klimmen en dalen en dus besluiten we om maar terug te lopen. Bij het hotel aangekomen zijn we heel blij dat we deze beslissing hebben genomen, want de benen voelen we té goed. Maar het was zeker een leuke wandeling.