woensdag 15 november 2017

Het weer (vervolg) en Moussaka

Gisteravond is er dus weer een flinke storm met onweer geweest, een paar keer viel de elektriciteit uit, maar was steeds snel weer terug. We lazen dat het in de buurt van Athene heel heftig is geweest, er zijn zelfs doden te betreuren. Hier valt het nog mee, alhoewel er wel flinke hoeveelheden regen uit de lucht komen. En dus bijna iedere avond onweer. En we houden het goed in de gaten, want op dit moment staat er voor de nacht van vrijdag op zaterdag heel wat op het programma. We letten op en wachten af.



Moussaka is een echt Grieks gerecht met aardappelen, aubergines, een gehaktsaus en weer die Bechamelsaus. Ik vind het echt leuk om te proberen die Griekse gerechten te maken. Ik heb er nu de tijd voor en als het dan nog lekker is ook, dan is het dubbel leuk. Ik had de ingrediënten al in huis en na het boodschappen doen en een rondje lopen, ben ik aan begonnen, want er braken een paar prachtige buien los. De eerste terwijl we nog in Alykes liepen, maar gelukkig was die bui van korte duur. Toen we thuis waren begon het weer te regenen en dus heb ik me op de Moussaka ovenschotel gestort. Ik had twee recepten opgezocht, één stond op het internet, de ander had ik opgeslagen. En vanmiddag lag het internet eruit terwijl ik begon. Gelukkig had ik het andere recept nog, want uit mijn hoofd wist ik het nog niet. Maar het lukte allemaal, zelfs de Bechamelsaus was nu goed, nadat ik het eerste probeersel had weg gespoeld. Bechamelsaus is een gladde saus en in mijn 1e poging vandaag zaten klontjes (brrrr), dus opnieuw begonnen. En het smaakte prima. Het was wat veel voor 2 personen, maar ach, de koelkast is geduldig en dan eten we het deze week nog een keer.


Geen opmerkingen: