dinsdag 14 maart 2017

Formulier 121 op weg naar Zakynthos???

Inmiddels was het alweer een paar weken geleden dat ik had gebeld met het CAK over formulier 121, dat dan weer toegang geeft tot de Griekse basisverzekering IKA. Dus ik dacht dat ik maar weer eens de telefoon op moest pakken. "Ja, mevrouw, u krijgt de papieren thuisgestuurd, ze zijn drie dagen geleden op de bus gegaan. Het adres ...? Oh, uw adres in Griekenland!". "Ja, maar, meneer, ik woon nu nog hier in Nederland". "Tja, tja, ok, ik stuur het vandaag nog op naar uw huidige adres".
Maar goed, het is dus geregeld. We kunnen op Zakynthos met dit formulier naar het IKA-kantoor en onze basis ziektenkostenverzekering regelen. Dus dat is GELUKT, weer een stap verder. De EHIC (European Health Insurance Card) kunnen we pas aanvragen op de dag dat we ons uitschrijven, maar volgens de CAK medewerker is dat een fluitje van een cent en in een mummetje geregeld. Ik ben benieuwd.

Inmiddels is Leo zijn werkkamer bijna leeg. Een vriendin van onze hulp wilde heel graag de stevige kastjes hebben en vandaag heeft zij de laatste negen opgehaald. Ook weer een stap.






Inmiddels is er op Zakynthos van alles aan de hand. Er zijn problemen met het ziekenhuis én met de afvalverwerking. Morgen, woensdag 15 maart is er weer een demonstratie. Er doen veel partijen mee, om zo het probleem onder de aandacht te brengen. Er zijn al mensen bezig om het afval te scheiden, maar er moet nog veel meer gebeuren. In gedachten zijn we bij ze, maar op dit moment kunnen we nog niets doen. En hopelijk worden de problemen nu eindelijk bij de wortel aangepakt. Sterkte en succes daar!!!