woensdag 15 maart 2017

Druk en nog ruim 5 weken

Gisteravond hebben we een aantal, nog te verkopen of weg te geven, zaken op papier gezet. In onze flat hebben we een paar maanden geleden een briefje opgehangen dat wij gaan verhuizen naar Griekenland en dat wij daarom flink moeten ruimen, omdat ons huis daar kleiner zal zijn dan we nu hebben. Het leuke in onze flat is dat we hier ons eigen kringloopwinkeltje hebben. Als je goede spullen hebt dan zet je ze neer in de centrale hal en iemand die het kan gebruiken die neemt het mee. Werkt heel prima, zo zijn we al heel simpel van allerlei spulletjes af gekomen. Mensen zijn er blij mee en dat vinden wij dan weer leuk. Voor de spullen die we nu genoteerd hebben, vragen we om een redelijk bod voor de afwasmachine, 4-pits gaskookplaat, keukenonderkasten, bovenkastjes en een tafeltje. De bank is met een kleed erover nog best even te gebruiken en mag voor niets weg, alleen zelf ophalen.
Vanochtend stond er al een meneer uit de flat voor de deur die de afwasmachine en de gaskookplaat voor een leuke prijs wilde hebben, en toen hij de onderkasten zag, wilde hij die ook. Even later kwam er een mevrouw die de bovenkastjes wel wilde hebben. Dat is dus mooi geregeld. Zij komen de spullen na Pasen pas halen, want we hebben zelf natuurlijk nog wel wat nodig. Koken is toch handiger met een kookplaat 😉.

Ook heb ik nog even gebeld met het CAK om de definitieve uitschrijvingsdatum (en dus de ingangsdatum voor het IKA) vast te zetten.

Daarna belde ik onze huidige verzekeringsmaatschappij Univé om te vertellen dat we vertrekken uit Nederland. Net als bij de ziektenkostenverzekering stoppen de meeste verzekeringen als je geen Nederlands-ingezetene meer bent. Zij verzekeren ons tot en met 21 april. Dat gaat om de standaardverzekeringen, maar ook om doorlopende reisverzekering en aansprakelijkheidsverzekering. De laatste twee blijven belangrijk om ook onderweg van Nederland naar Griekenland te hebben. De laatste maanden ben ik al regelmatig aan het zoeken geweest om een (reis)verzekering te vinden voor Nederlanders die wonen in het buitenland. Ik kwam iedere keer uit bij Oom verzekeringen.
En die verzekering heb ik vandaag ook aangevraagd ingaand op 21 april. Bij hen hebben we ook een aansprakelijkheidsverzekering aangevraagd. Hopelijk zijn ze vlot met het mailen van de polis zodat we weten of ook dat is gelukt.

Verder heb ik gemaild met Hans Hageman van Halo Removal Logistics met de vraag wanneer we moeten aangeven hoeveel m3 we gaan verhuizen. Het antwoord kwam al snel: begin april een schatting, het definitieve aantal m3 wordt berekend als het de verhuiswagen ingaat. Hij wil ook begin volgende week even langskomen om kennis te maken, en dat is best geruststellend met onze negatieve ervaring in het achterhoofd.

En weer wat opgeruimd en weer een doos gepakt en dicht geplakt. Op een gegeven moment moet je ook dingen gaan inpakken die je misschien nog nodig zou kunnen hebben. Maar ja, je kunt niet alles tot het laatst laten staan.

Niet bij ons hoor 😜