vrijdag 24 februari 2017

Afscheid en ...

Ja, dat hoort bij iedere verhuizing, afscheid nemen. Bij Buurtzorg Veenendaal, waar ik de afgelopen bijna 8 jaar heb gewerkt, ben ik per 1 februari gestopt met mijn 28-uur contract. Tot 1 april ben ik nog in dienst als oproepkracht voor echte noodgevallen. Vandaag was voor Monique, een collega die per 1 januari is gestopt, en mij het officiële afscheid. We zijn naar "JE Theetafel" geweest aan de Zandstraat in Veenendaal. We hebben daar een workshop scones bakken gehad. Heel erg leuk en ze waren ook nog lekker. Ik ga er maar eens over denken om scones te maken met stukjes gedroogde tomaat of feta of olijven. Hmmmmm ... genoeg ideeën.
En dan krijg je bij dat afscheid een klein mapje met daarin allemaal lieve woorden van collega's en van een paar cliënten van wie ik persoonlijk begeleider was. Zo lief!  En daar is hij dan ... de brok in mijn keel en het gevoel of de tranen wel heel erg dicht bij m'n ooghoeken zitten. Dat is een paar keer slikken. Er gaan vast nog veel van dit soort momenten komen. Maar dit was goed, een heerlijke middag met meiden en één vent, met wie ik jaren heb samengewerkt en waar ik echt een wereldbaan heb gehad.
Dank jullie wel voor alles.

Een bos bloemen en een boekje vol mooie wensen

JE Theetafel