maandag 13 februari 2017

De 1e volle doos

en er zullen er nog velen volgen.


Wat betreft de zorgkosten: Ik heb een aanvraag voor formulier 121 gedaan. Hier gaat het CAK over.
Het volgende komt van de site van  het CAK.

Pensioenen en uitkeringen die recht geven op een formulier 121

Woont u in een verdragsland en heeft u een wettelijk pensioen of een wettelijke uitkering uit Nederland? Dan kunt u medische zorg krijgen in uw woonland. Uw woonland rekent de kosten daarvoor af met Nederland. Voor deze zorg in uw woonland heeft u een formulier 121 nodig van het CAK. Maar u krijgt dat formulier alleen als u een wettelijk pensioen of een wettelijke uitkering uit Nederland ontvangt.

Wanneer heb ik een wettelijk pensioen of een wettelijke uitkering? (nr 4 is voor ons)

4. Flexibel (vervroegd) pensioen of keuzepensioen
U was werknemer en u bent vervroegd met pensioen gegaan. U heeft gebruikgemaakt van het flexibel pensioen of keuzepensioen voor werknemers. Uw pensioenfonds betaalt dit pensioen aan u uit.

Uw pensioen is gelijkgesteld met een wettelijk pensioen. Als u emigreert, heeft u daarom recht op een formulier 121 (01-01-2017, pdf, 113 kB). Uw zorgkosten rekent uw nieuwe woonland af met Nederland.

En nu maar hopen dat ze een beetje vlot zijn met het beslissen, 

Wat betreft de reisverzekering. Onze huidige reisverzekering dekt niets als je geen inwoner meer bent van Nederland. Dus ben ik ook naar een reisverzekering aan het zoeken, die wel dekt als je in buitenland woont. Ik ben uitgekomen bij OOM verzekeringen. Ga ik nog mee verder.