donderdag 11 augustus 2022

Korfoe Midden Zuid

Het is alweer de laatste dag hier op Korfoe. Thuis had ik al een wandeling uitgezet rondom het Korissionmeer, Maar ik had een paar recensies gelezen van mensen die helemaal geen vogels hadden gezien, op z'n hoogst in de verte. Omdat het ook nog heel warm is besluit ik dat we een andere wandeling gaan, wel tegen een berg aan met flinke klimmetjes, maar toch beschut onder de bomen. Maar als we de auto in Agios Mateos hebben geparkeerd, kunnen we nergens de paden omhoog vinden en na een tijdje zoeken geven we het op, zelfs nu heb ik het al heel erg warm. We besluiten om toch naar het Korisionmeer te rijden en daar even rond te kijken. Op weg daarheen komen we in Gardiki  nog langs een Byzantijns fort uit de 13e eeuw, Gardikikastro, waar we even rondkijken. Dit fort vormde samen met Angelokastro, waar we maandag waren, in het westen en Kassiopikastro in het noorden een defensieve driehoek op Korfoe. Het Korissionmeer ligt aan de westkust van Korfoe en behoort tot een beschermd natuurgebied. Het meer wordt door een smalle strook strand en lage duinen gescheiden van zee. Even dus een foto van beide kanten. Als ik goed kijk over het meer dan zie ik heel in de verte witte stippen, zouden dat misschien toch flamingo's zijn of misschien reigers of ooievaars.We besluiten om in ieder geval die kant op te rijden. Dan is het een klein stukje verder dat we kunnen zien dat het echt flamingo's zijn en ook nog een flinke groep. Dit is echt heel mooi. Daarna rijden we verder. We steken het eiland over en rijden aan de oostkust weer naar het noorden. En dat een routeplanner het ook fout kan hebben (met een route die hij en niet ik heeft gemaakt)  wordt bewezen als we op een smal weggetje ineens voor een dicht hek staan😀, maar het probleem is snel opgelost als we een stukje terug rijden en dan een andere weg inslaan, hij maakt dan meteen zijn fout goed. En dan zijn we weer thuis in Mathraki resort, waar we onszelf trakteren op een lekker ijsje met meloen.






Geen opmerkingen: