zaterdag 7 april 2018

Skopos Vasilikos

Gisteravond waren we van plan om naar de processie te gaan kijken die vanuit de kerk van Chartata door het dorp zou gaan. Dat is er niet van gekomen, volgend jaar moeten we beter opletten. Ik had al wel mijn camera al op een stand gezet zodat ik in het donker met iets licht toch mooie foto's zou kunnen maken. En dan moet je dus altijd, ja ALTIJD checken, hoe het is als je de volgende dag mooie foto's wilt maken in het felle zonlicht. Er is dus heel weinig overgebleven van alle plaatjes 😢. Met een programma op de laptop heb ik nog iets kunnen redden. Jammer, maar die wandeling maken we dus nog een keer 😁. Gelukkig had ik ook een andere camera bij me dus er is wel iets goed gegaan.

We zijn vandaag naar Argassi gereden en langs de Oude brug uit 1805 en de wachttoren gelopen. Na een stukje door het dorp en over de weg begon de klim naar boven, richting de top van Skopos en het mooie Byzantijnse kerkje op de top. Alles is bedekt met heel veel bloemen, ook hebben we nog een orchidee ontdekt, na de lessen van onze vrienden Marc en Liliane. De afdaling is veel slechter te doen dan twee jaar geleden, maar het is wel te doen. Toch konden we goed merken dat we geen lange wandelingen in de benen hebben, het viel ons zwaar. Maar het was wel een heel mooie wandeling.


Oude Brug


Wachttoren










Geen opmerkingen: