zaterdag 17 februari 2018

Allerlei en een nieuwe hobby: haken

Ja, inderdaad, het haken is echt een hobby geworden. Vorig jaar zou ik niet hebben gedacht dat ik de rust zou kunnen vinden om dit te doen. Er waren al een paar schildpadjes uit mijn haakhanden gekomen, maar waar moet je al dat kleine spul laten. Dus ik wilde wel een wat groter project aanpakken. Ik ontdekte op het internet het Tunisch haken. Ik vind het er mooi uitzien en het voelt dikker dan gewoon haakwerk. Zo heb ik toen wat dingetjes gehaakt. En vlak daarna ontdekte ik mooie kussens gehaakt met de Tunische entrelac steek. Het is leuk en afwisselend om te doen en daar ben ik nu al weer een tijdje mee zoet. Eerst heb ik twee kussens gehaakt en begin van deze week ben ik begonnen met een monsterproject: een deken van ruim 2 meter in het vierkant. Dat gaat dus nog wel even duren, maar het begin is er. Vandaag was het zelfs zo lekker dat we heerlijk in ons t-shirt buiten hebben gezeten. Echt genieten.

Binnen is gisteren de airco kapot gegaan, het verwarmen lukt niet, koelen wel, maar van koele lucht hebben we nog genoeg buiten. Er zal nog iemand even komen kijken wat er aan de hand is. Gelukkig hebben we nog wel andere kacheltjes, want de temperatuur binnen komt anders niet boven de 15 graden uit, en dat is echt wat te koud.

Onze buurtjes zijn nog niet thuis, dat zal wel ergens volgende week worden. We zorgen dus nog steeds voor de kippen, kalkoenen, kat en hond, die gelukkig geen streken meer heeft uitgehaald. 😀

de kussens

Lekker in het zonnetje met mijn haakwerk
dat ooit een deken gaat worden

Geen opmerkingen: