zaterdag 2 januari 2021

Meer besmettingen op ons eiland

Eerder deze week las ik een FaceBook post met de melding dat er weer drie nieuwe besmettingen bij waren gekomen op ons eiland, maar even later kon ik die post nergens meer terug vinden en bedacht ik dat het waarschijnlijk een oude post was. Maar vanochtend las ik de blog van onze Belgische vrienden en zij maakten ook al melding van die nieuwe besmettingen. Daar schrokken we wel van.
We lazen dat artsen in het ziekenhuis vertelden dat er zeker dertig personen rondlopen die positief zijn getest en dat er waarschijnlijk meer besmette personen rondlopen omdat die geen klachten hebben, maar misschien wel anderen kunnen besmetten.
De reden van dat stijgende aantal zou zijn dat er veel studenten vanaf het vasteland hierheen zijn gekomen om de kerstvakantie bij hun familie door te brengen. Ook komen er toch, ondanks dat het niet mag, mensen naar hun tweede huis of hun familie op Zakynthos. Het schijnt simpel te zijn omdat er niet echt wordt gecontroleerd op de ferry. Mensen denken niet na over de gevolgen als ze even naar familie gaan.

We hopen zo op een versoepeling van de maatregels, maar als ik dit zo lees zou dat wel eens ijdele hoop kunnen zijn. 


Geen opmerkingen: