zaterdag 16 mei 2020

Vanuit Limni Keriou

Ik heb een leuke wandeling uitgezet van Limni Keriou naar Keri en via een andere weg terug. We zetten de auto op de parkeerplaats en gaan vandaar een erg steil pad op naar Marathia. We hebben even later een mooi uitzicht over het haventje van Limni Keriou en naar Marathonissi. Het begin van de wandeling is veel berg op en het is warm, erg warm, ruim 30 graden. Het is mooi om ons heen en de Baai van Laganas ligt er verlaten bij. Hoe anders was dat in andere jaren. Na nog flink wat klimmen en soms wat dalen, neem ik de beslissing om de route in te korten. Het gaat me moeilijk af vandaag, het lijkt of ik elastiek in mijn benen heb en totaal geen energie. Als we bij een asfaltweg zijn gaan we rechts terug i.p.v. links naar Keri, het scheelt 5 kilometer. Omdat de terugweg weinig stijging heeft gaat het allemaal goed en komen we aan bij de auto. Deze wandeling doen we dus nog een keer over in de herkansing.


Haventje van Limni Keriou

Een kleurig plaatje

Marathonissi

Een heel rustige Baai van Laganas

Witte Centaurium Erythraea of Echt Duizendguldenkruid

en de roze variant


We komen een flinke slang tegen

We laten Keri, letterlijk, links liggen


Geen opmerkingen: