zaterdag 21 december 2019

Kniepertjes

Vandaag heb ik mijn, in Nederland gekochte, kniepertjes-ijzer maar eens uit geprobeerd. Het was nu wel veel werk, maar dat zal langzaam sneller gaan. En ze zijn lekker geworden.

Volgende week op 28 december is er in de stad een middag waarbij vertegenwoordigers uit verschillende landen een gerecht uit hun land maken wat traditioneel wordt gegeten in deze tijd van het jaar. Ik heb me opgegeven om dat voor Nederland te doen. Vorig jaar was het een groot succes. Een Nederlandse vrouw die ik ken van de Griekse les bakt voor dat doel oliebollen en appelflappen. Leuk toch!

Kniepertjes ken ik vanuit de tijd dat ik in Zwolle en Steenwijk woonde. Daar in Overijssel en Drente werden en worden ze gegeten met Oud en Nieuw.
Het is een héérlijke en gezellige nieuwjaars-traditie!
De platte kniepertjes staan symbool voor het oude jaar:
een uitgerolde boekrol. De rolletjes beelden een nog opgerolde boekrol uit:
een nieuw jaar, vol uitdagingen, verrassingen en nieuwe belevenissen!



Geen opmerkingen: