donderdag 19 september 2019

Een ontmoeting tijdens onze workout

Dit seizoen doen we die workout best vaak, de zee is meestal rustig genoeg om te zwemmen. Soms zijn de golven wat te hoog en slaan we een keer over. Maar het houdt ons fit, een halfuur lopen naar het strand, een half uur (800 meter) zwemmen naar de pier en terug, een halfuurtje over het strand lopen om op te drogen en dan in een halfuur weer naar boven, naar ons huisje.

Vandaag is de zee bijna glad en dus gaan we weer op pad. Ik draag bij het zwemmen een zwembrilletje en zie dus regelmatig visjes om mij heen zwemmen. Leo draagt geen brilletje, hij vindt het niet prettig. Bij de pier zwemmen altijd heel veel vissen en visjes, niet in heel felle kleuren, maar wel veel. Ook zee-egels zijn er daar genoeg. Vanaf de pier zwemmen we terug en dan zie ik opeens een donkere vlek, ik kijk nog eens en zie dan ... een schildpad. Hij zwemt rustig voor me uit. Wat is dit gaaf. Ik roep Leo, hij is al iets verder en had wel een donkere vlek gezien, maar had geen idee wat het was. Hij komt naar me toe en ondertussen houd ik de schildpad in de gaten. Dan kan Leo ook genieten van dit mooie plaatje. Even laten zien we dat hij ademhaalt boven water. Zo prachtig. Hij zwemt op z'n gemak verder en wij zijn helemaal onder de indruk. Wat een ontmoeting!

Zo zag het er ongeveer uit

Geen opmerkingen: