maandag 9 juli 2018

Wandelen vanuit Psarou

De dagen kabbelen voort. Het is flink zomer geweest de laatste dagen, weken. Temperaturen van ruim 30 graden waren geen uitzondering. We hebben al weer een aantal keren onze workout van 1/2 uur stevig wandelen, 1/2 uur flink door zwemmen, en nog een 1/2 uur wandelen gedaan, maar sinds eergisteren waait er een heel stevige wind (bf4) die golven geeft met schuimkoppen, en omdat we geen van beiden houden van een slok zeewater bij iedere golf, gaat het zwemmen even niet door.

Wel hebben we vandaag weer iets langer gewandeld dan ons dagelijks wandelingetje. Net als onze Belgische vrienden hebben we besloten om de langere wandelingen in de bergen even opzij te schuiven, dit met de zomer van 2017 met alle bosbranden nog vers in ons geheugen. Nee, we nemen liever geen onnodige risico's. We zijn naar Psarou gereden en zijn van daaruit naar Mesa-Gerakari en Kipseli gelopen. En terug langs de kust, een mooie wandeling om ook in een ander seizoen nog eens te doen. Als we even op weg zijn en ik een foto wil maken, kom ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen camera bij me heb. Wat een sufferd ben ik. Gelukkig heb ik wel mijn telefoon bij me, dus een enkel plaatje is er wel.

En als we weer in Psarou zijn trakteren we onszelf bij de Taverne Psarou, op een groot glas sinaasappelsap en een lekkere omelet.


Ergens tussen de olijfbomen


Uitzicht over zuid oost Zakynthos, zelfs Marathonissi is in de verte te zien

Deur van de kerk in Kipseli. De kerk is gewijd aan Heilige Paraskevi


Ik vind de achterkant veel leuker


Geen opmerkingen: