zondag 25 april 2021

Door Agia Thekla richting Volimes

In tegenstelling tot gisteren is het vandaag prachtig weer 21graden met een prachtig blauwe lucht en zon. We rijden naar het noorden van het eiland en parkeren de auto bij een paar huizen. Op dit gebied tussen Makris Gialis en Agios Nikolaos worden heel veel huizen gebouwd. Het zijn vooral onderkomens voor veel-eisende toeristen, prachtige, grote stone villas met eigen zwembad en soms zelf een tennisbaan. Wij lopen er langs op onze wandeling en bedenken of wij zo'n groot huis zouden willen. Nou nee dus. We zijn heel erg blij met ons huurhuisje in ons dorp. We moeten redelijk wat klimmen en overbruggen een hoogteverschil van 100 tot 600 meter. De uitzichten zijn prachtig want het is super helder vandaag. En de lentebloeiers doen het natuurlijk nog steeds, soms zie ik een bloemetje die ik de vorige keren niet heb gezien. We lopen alleen bijna de hele wandeling de vele vliegen weg te slaan, ik heb wel een spray bij me, maar daar wennen ze snel aan. Het eerste gedeelte van de wandeling lopen we over de grint en stenen paden, het laatste stuk lopen we over een asfaltweg, waar we welgeteld twee auto's tellen.

Als we weer thuis zijn neem ik nog even foto's van de Hottentotvijg, die over ons terras groeit en een dot klaprozen die op een ander muurtje groeit.


We mogen door de hekken heen,
maar ze moeten wel weer goed geloten worden

Uitzicht naar buureiland Kefalonia


Een vliegveld


Druivenstokken tussen stenen muurtjes

De Hottentotvijg

Een dot klaprozen




Geen opmerkingen: